See you later alligator!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van celineopreis - WaarBenJij.nu See you later alligator!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van celineopreis - WaarBenJij.nu

See you later alligator!!

Door: Céline

Blijf op de hoogte en volg

29 Juni 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal!

Het is weer even geleden, maar jawel, ik mag weer op reis! Sterker nog: ik ben alweer op reis...

Even voor hen die van niks weten: ik zit voor een kleine 6 weken in de Verenigde Staten, en ga hier lekker rondreizen, mensen opzoeken en hopelijk veel leuke dingen doen.
Op het programma staan achtereenvolgens New York, Washington DC, Toronto, Niagara Falls, Chicago, Iowa City, Miami, Orlando en Boston.
Wat deze reis wel bijzonder maakt is dat ik ga couchsurfen: een soort liften, maar dan voor een slaapplek ipv vervoer, en net ietsje veiliger omdat je via internet werkt met profielen en referenties. Volgens mij heb ik overal wel leuke mensen gevonden bij wie ik mag gaan slapen, dus ik ben benieuwd!!

Hoe leuk deze reis ook is voor mezelf, ik kan me best voorstellen dat lang niet iedereen de behoefte heeft om mijn schrijfsels weer voorgeschoteld te krijgen. Vandaar dat ik, na dit eerste bericht, de mailing list even min of meer schoonveeg - maar voel je vrij om je weer aan te melden als je het stiekem wèl leuk vindt me te volgen!

Ik zit inmiddels al lekker in New York, in de kamer van Jordi, een vriend van me die hier momenteel voor een paar jaar woont voor zijn studie (filmliefhebbers, jullie gaan nog van hem horen, want hij is regisseur en gaat het zeker maken!! ;)). Jordi zit voor de zomer weer even in Nederland, en dus mocht ik een weekje in zijn kamer aan de Upper West Side, en ik kan al zeggen: het is hier erg fijn! :-D

Ik ben gister aangekomen, en hoewel de vlucht verder prima ging (plekje bij de nooduitgang, had zeeën aan beenruimte ;)) is mijn backpack helaas op London Heathrow achtergebleven... maar dat mag de pret niet drukken, hopelijk wordt het ding snel alsnog bezorgd, en het geeft me natuurlijk een nog beter excuus om te shoppen - Macy's here I come!

Dus dat staat voor vandaag op het programma: een begin maken van mijn NYC ontdekking, en wat spulletjes kopen om in eerste instantie ff vooruit te kunnen. Want natuuuuuurlijk had ik geen extra setje in mn handbagage gedaan - ik had altijd het geluk dat mn bagage op reis gewoon aankwam. Ik heb mn lesje geleerd!

Morgen heb ik afgesproken met Stephanie, een vriendin met wie ik in Japan heel veel ben opgetrokken, die in NY woont. Ik heb echt zo ontzettend veel zin om haar weer te zien, na 3,5 jaar! Yay! Ze heeft speciaal de dag vrijgenomen om met mij tijd te kunnen doorbrengen, dus we hebben de hele dag. 's Avonds gaan we iig (met dank aan de liefste Floor) naar het toneelstuk Love, Loss & What I Wore, dus dat wordt vast heel leuk.

En verder... hou ik jullie op de hoogte! :D

Céline

  • 29 Juni 2011 - 12:32

    Serge:

    ik begrijp dat je je wifi alweer aan de praat hebt, of doe je het met een kabeltje?
    ennuh, waar zet je foto's neer?

    knf

  • 29 Juni 2011 - 12:47

    Maartje:

    Céline, ik volg je avonturen weer op de voet! veel plezier, groetjes maartje.

  • 30 Juni 2011 - 05:44

    Pravin:

    Hey Céline, leuk om jou vanaf The States te lezen:) een verademing als de treinen wéér es niet rijden;) heel veel plezier daar en gooi er ook gauw wat foto's op hè Gr. Pravin

  • 30 Juni 2011 - 11:09

    Sherrol:

    Nou, ik heb me aangemeld hoor. Ik heb net goede tip van Marita gekregen over verloren koffers en ik neem extra sete mee in handbagage.
    Tot gauw

  • 01 Juli 2011 - 20:21

    Mart:

    geniet,ben voorzichtig,kijk goed uit,en laat af en toe wat van je horen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 23466

Voorgaande reizen:

15 December 2015 - 15 Januari 2016

Myanmar

18 April 2012 - 18 Juni 2012

Zuid-Oost Azië!!

28 Juni 2011 - 06 Augustus 2011

Rondreis VS

02 Maart 2010 - 10 Juli 2010

Stage Ghana

26 Augustus 2007 - 30 Januari 2008

Uitwisseling HEBO - Japan, Hong Kong, Thailand

05 Juli 2006 - 05 September 2006

Guatemala en Honduras

Landen bezocht: