Ghanaaaaaaa!! - Reisverslag uit Accra, Ghana van celineopreis - WaarBenJij.nu Ghanaaaaaaa!! - Reisverslag uit Accra, Ghana van celineopreis - WaarBenJij.nu

Ghanaaaaaaa!!

Door: Céline

Blijf op de hoogte en volg

14 Juni 2010 | Ghana, Accra

Blog 13 juni

Nou, de zogenaamde lange light-off van vorig weekend bleek helemaal geen light-off, zoals wij dachten, er was gewoon een probleem met de elektriciteitskabels ofzo. Gelukkig woont er hier in de compound een electricien, die het uiteindelijk heeft kunnen fixen – waarbij hij heel lief ons als eerste weer aan stroom hielp, very thoughtful!

Afgelopen week hebben we verder weinig boeiends gedaan, maar zijn we (oh shock!) flink aan het werk geweest. Lucandy en ik zijn hard aan ons onderzoeksrapport aan het werken, en het plan is om het dinsdag af te hebben, waarschijnlijk gaat dat wel lukken. En dan vertrekken we woensdag op weg naar het noorden, voor wat avontuur! Ik heb een beetje een reisschema opgesteld, we moeten maar even zien of dat helemaal gaat lukken, want het is een hoop, maar dat wijst zich vanzelf wel. Op het lijstje staan Tamale, Sognaayilli, Mole, Larabanga, Bolgatanga en Sirigu (voor de mensen met het boekje Ervaar Ghana, iig nummers 4, 8 en 10). Wordt wel ook een beetje afzien volgens mij, op de heenweg pakken we een bus van Accra naar Tamale, wat 12 tot 14 uur duurt, op de terugweg komen we vanuit Bolgatanga, en daar staan maar liefst 15 tot 18 uur reistijd voor... ach ja, je moet er wat voor over hebben! Ben wel heel erg benieuwd, het noorden schijnt heel anders te zijn dan het zuiden, heb gelezen dat je je in een ander land waant. Op zich ook niet zo vreemd, want Bolgatanga ligt vlakbij de grens met Burkina Faso.

Vandaag nemen we wel nog even een dagje pauze van ons werk aan ons rapport, en gaan we lekker relaxen op Bojo beach, het mooie strand op 20 kilometer van Accra waar we helemaal in het begin van onze tijd hier ook al eens zijn geweest. We gaan met de Canadese Eve, Bridgitt zou ook meegaan maar redt het toch niet kwa tijd, en het wordt vast weer een gezellig dagje. En ik moet natuurlijk wel weer even aan mijn kleurtje werken, want ik merk dat dat echt wat minder is geworden sinds het regenseizoen is begonnen – en ik wil natuurlijk wel goed bruin terug naar huis komen!

Ahhhh, het gaat echt snel nu, volgende week woensdag komt mam al hierheen... raar idee, maar heb er zin in.

Overigens moet ik nog maar even zien wanneer ik dit verhaal daadwerkelijk online kan zetten, want ze hebben ons genaaid bij Vodafone met onze internetdongel... vanaf donderdag konden we ineens niet meer online komen, en we snapten niet waarom. Wij dus naar een Vodafone winkel om het uit te laten zoeken, bleek dat ze mensen van de Vodafone zaak in de mall waar we het ding hebben gekocht, ons doodleuk hebben voorgelogen! Ons was verteld dat het tegoed waar de dongel mee kwam onbeperkt houdbaar was. Ik had mijn dataverbruik dus mooi bijgehouden, en had nog iets van 300mb over, ruim voldoende om deze laatste weken mee door te komen. Bleek nu dus dat het maar drie maanden geldig was, en die waren nu om – daaaag, 300 mb!! Toen bleek ook nog eens dat ze ons verkeerde info hadden gegeven over de kosten van dataverbruik buiten de bundel, dus ik was echt flink pissig. Maar goed, niks aan te doen want je hebt geen poot om op te staan (consumentenrecht, wat is dat?!), dus moesten we nieuw tegoed op de dongel zetten. Alleen ligt het hele opwaardeersysteem van Vodafone al van voor het weekend plat, dus dat gaat niet. Heel fijn. Weet ik ook weer even hoe het was om geen internet te hebben hier: IRRITANT!! Gelukkig werkt het op het ministerie meestal wel ok, deze dagen, dus morgen (maandag) ben ik hopelijk wel weer online, haha.

Gevolg trouwens van dat probleem met het opwaardeersysteem is dus ook dat ik geen beltegoed meer heb en niet echt meer kan bellen - heb nog 1 cedi, en die wil ik even bewaren voor noodgevallen... dus mensen die wellicht zo'n beetje op een telefoontje zaten te wachten, dat kan nog even duren, afhankelijk van hoe lang het duurt voor vodafone zn zaakjes weer op orde heeft.

Nou, meer heb ik nu even niet te vertellen (hoe is het mogelijk, zo’n kort blog :P), meer verhalen volgen wel weer als we terug zijn uit het noorden!



  • 14 Juni 2010 - 10:31

    Broer:

    Ha zus,

    Het wordt steeds meer afzien dus. Wordt de uitdaging daarmee groter om er toch tegen te kunnen of brengt het dichterbij komende afscheid de welkome verlichting?
    Heb je wel nog de groet van je nichtje kunnen zien?
    Sterkte, succes en veel plezier.

  • 14 Juni 2010 - 20:01

    Annemieke:

    Je bent in ieder geval weer online gekomen anders kon ik dat niet lezen ;-)

    Krijg je daar nog wat van voetbal mee? Heb je NL-Den kunnen kijken?

    Have fun nog!

    Groetjes,
    Annemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 16 April 2008
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 23450

Voorgaande reizen:

15 December 2015 - 15 Januari 2016

Myanmar

18 April 2012 - 18 Juni 2012

Zuid-Oost Azië!!

28 Juni 2011 - 06 Augustus 2011

Rondreis VS

02 Maart 2010 - 10 Juli 2010

Stage Ghana

26 Augustus 2007 - 30 Januari 2008

Uitwisseling HEBO - Japan, Hong Kong, Thailand

05 Juli 2006 - 05 September 2006

Guatemala en Honduras

Landen bezocht: